• Kangur Matematyczny 2024

• W dniu 21 marca 2024 odbył się Konkurs Matematyczny Kangur. W naszej szkole do konkursu przystąpiło 25 uczniów z klas II-VIII. Uczniowie pisali konkurs w czterech kategoriach. Forma konkursu była stacjonarna. Celem Konkursu jest propagowanie kultury matematycznej w jak najszerszych kręgach uczniów szkół wszystkich typów.

Wyniki Kangura 2024 – SP Choceń​​

Wyróżnienia otrzymali:

• Lilianna Koral – klasa IIa (opiekun-p. J. Woźniak)
            • Jakub Seklecki – klasa IIa (opiekun-p. J. Woźniak)
            • Hanna Urbańska – klasa IIb (opiekun – p. H. Ciesielska)
            • Franciszek Klimczak – klasa IIIa (opiekun-p. A. Górska)
            • Wiktor Grochowina – klasa Va (opiekun – p. M. Gołaszewska)
            • Marcel Więcławski – klasa VIIa  (opiekun – p. M. Gołaszewska)
            • Jan Wojtczak – klasa VIII (opiekun – p. D. Kolczyński)
            • Filip Zima - klasa VIII (opiekun – p. D. Kolczyński)

Gratulacje.

Uczniowie otrzymali nagrody książkowe i drobne upominki.

Nauczyciele matematyki

• KRASNALE I MISIE W TEATRZE

• Dnia 14.06.2024r dzieci z zerówki wybrały się do Centrum Kultury ,,Browar B” na spektakl teatralny pt. ,,Niezwykłe Życie Podwodnych zwierząt” w wykonaniu aktorów z Teatru Narodowego w Łodzi. Dzieci z zaciekawieniem oglądali tą poruszającą opowieść o sile przyjaźni, a także czynienia dobra.

Historia małej dziewczynki – Aurelki przybliżyła dzieciom skutki przesiadywania w „sieci”. Występ poruszał nie tylko zagadnienia dotyczące nadmiernego korzystania z Internetu i elektroniki, ale również zwrócił uwagę na ekosystem w oceanie i jego zanieczyszczanie przez ludzi. Dzieci miały okazję dowiedzieć się ciekawostek na temat zwierząt zamieszkujących oceaniczne głębiny. Barwne kostiumy, efekty specjalne wzbudziły ogromne zainteresowanie i zachwyt dzieci.

Wyjazd ten był nie tylko okazją do rozrywki, ale również cennym doświadczeniem edukacyjnym.

Krasnale i Misie

• Wycieczka cz.3

• Trzeci dzień naszej wycieczki rozpoczął się od ekscytującego raftingu pontonami po Dunajcu. Spływ zapewnił nam dużą dawkę adrenaliny i umożliwił podziwianie malowniczych krajobrazów Pienin.

Po tej emocjonującej przygodzie udaliśmy się na zwiedzanie imponującej zapory Niedzica-Czorsztyn. Podziwialiśmy monumentalną konstrukcję oraz przepiękne widoki na Jezioro Czorsztyńskie. To był niezapomniany dzień pełen wrażeń i pięknych widoków!

A. Szymańska, J. Słowińska, G. Czerwiński, D. Kolczyński

• Konkurs Poetycki im. L. Stankiewicza

• Sukcesy naszych uczniów w konkursie poetyckim

12 czerwca 2024 r. odbyło się podsumowanie XVIII edycji Międzyszkolnego Konkursu Poetyckiego im. Leona Stankiewicza w Śmiłowicach. Z naszej szkoły w kategorii klas I-III Lena Radowska z klasy I b zajęła I miejsce, Eliza Sulikowska z klasy I b zajęła II miejsce oraz Adam Nowakowski z klasy III b zajął  III miejsce.

Uczniowie zaprezentowali swoje wiersze, otrzymali nagrody i dyplomy. Organizatorzy konkursu  przybliżyli postać kujawskiego poety Leona Stankiewicza.

Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów oraz rozwijania zainteresowań twórczością poetycką.

• Aby Wakacje Były Bezpieczne

• Nowa galeria Aby Wakacje Były Bezpieczne została dodana do albumu fotograficznego

Aby wakacje były bezpieczne…

W przeddzień wakacji uczniów odwiedzili policjanci z miejscowego posterunku – asp. szt. Tomasz Dadzibóg oraz st. sierż. Mateusz Kepke. Panowie przypomnieli zasady bezpieczeństwa związane z przebywaniem w domu, podczas zabawy w jego otoczeniu, rodzinnych wyjazdów oraz poruszaniem się po drodze – jako pieszy, czy rowerzysta.

Wchodząc w dialog z przedstawicielami władzy, uczniowie przypomnieli sobie co należy, a czego nie należy robić, aby wakacje przebiegły bez ryzyka, szkody, czy uszczerbku na czyimkolwiek zdrowiu lub życiu.

• Pierwsza Pomoc Przedmedyczna

• 13.06.2024 r. uczniowie klas trzecich naszej szkoły wzięli udział w warsztatach z udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Poprowadził je Pan Marcin Kędzierski – ratownik kwalifikowanej pierwszej pomocy, a na co dzień nauczyciel w Społecznym Liceum Ogólnokształcącym w Choceniu. Panu Marcinowi towarzyszyli uczniowie z choceńskiego ogólniaka, którzy uczęszczają do klasy o profilu ratownictwo medyczne. Na spotkaniu ratownik udzielał instruktażu oraz zademonstrował tok postępowania podczas udzielania pierwszej pomocy w nagłych wypadkach osobie dorosłej i małemu dziecku. Powiedział uczniom, na czym polega praca ratownika, jak należy zachować się w nagłych wypadkach do momentu pojawienia się fachowej pomocy medycznej. Uświadomił uczniom iż tzw. "złote minuty" ratują życie poszkodowanego. Przypomniał uczniom ważne telefony alarmowe. Pokazał również jak ułożyć rannego w pozycji bocznej ustalonej,  jako pozycji bezpiecznej dla osoby poszkodowanej. Dużym zainteresowaniem uczniów cieszyły się wskazówki związane z masażem serca i sztucznym oddychaniem. Pan Marcin wyjaśnił, dlaczego te czynności są tak ważne w pierwszych minutach. Opowiedział uczniom, jak stwierdzić, czy osoba poszkodowana straciła przytomność. Po omówieniu zasad uczniowie bardzo chętnie i aktywnie brali udział wykonując podstawowe czynności ratownicze pod fachowym okiem. Serdecznie dziękujemy Panu Marcinowi i uczniom za tak cenną lekcję.

[Anna Górska]

• Konkurs Biblijny - Rozstrzygnięcie

• W dniu 13.06.24 odbyło się wręczenie nagród uczniom, którzy wzięli udział w szkolnym konkursie plastycznym  pt. „Moja ulubiona historia biblijna”. Prace konkursowe zostały wykonane podczas  lekcji religii. Można podziwiać je na wystawie, która znajduje się na II piętrze naszej szkoły. Kolejny raz mogliśmy przekonać się, że nasi uczniowie są niezwykle utalentowani. Wszystkim uczestnikom konkursu gratulujemy!

[Agata Malanowska]

• Pho3nix Active School

• Już po raz drugi bierzemy udział w propagowaniu aktywności fizycznej z fundacją Activ Pho3nix School.

"Wybierz ruch. Każdy jest zwycięzcą, gdy pokonuje swoje słabości." - z takim przesłaniem w ostatnim tygodniu zachęcaliśmy dzieci do różnorodnych aktywności w czasie zbliżających się wakacji. Uczniowie ćwiczyli z zaangażowaniem, pracowali nad poprawą swojej kondycji, ale i bardzo dobrze przy tym się bawili. Te wakacje będą bardzo aktywne. Każdy może wybrać odpowiednią dla siebie aktywność.

[Małgorzata Podgórska]

• Igrzyska Młodzieży Szkolnej

• Ogólnopolskie Igrzyska Młodzieży Szkolnej w Piłce Ręcznej – Podsumowanie

Koniec przygody w tym roku szkolnym z piłka ręczna ma miejsce w Dźwirzynie. Chłopcy spotkali się z najlepszymi drużynami z poszczególnych województw z całej Polski. Ostatecznie powtórzyli sukces z zeszłego roku zajmując 11 miejsce w Polsce w ramach Igrzysk Młodzieży Szkolnej w piłce ręcznej.

Na finał dojechało 15 drużyn i zostały podzielone na 3 grupy po 5 drużyn. W pierwszej fazie graliśmy z mistrzami województw: wielkopolskiego, opolskiego, pomorskiego i dolnośląskiego. Ostatecznie zajęliśmy miejsce 4 w grupie, a zabrakło nam jednej bramki żeby zająć 3 miejsce, co mogłoby pozwolić nam grać o miejsca 1-8. Zajmując 4 miejsce w następnej fazie, graliśmy o miejsca 9-12. Sił wystarczyło na tyle żeby zająć 11 miejsce, ale każdy z chłopców mógł zaprezentować się na boisku. Wracamy z ogromnym doświadczeniem i radością z sukcesu.

Dziękuję wszystkim, kto przyczynił się do tego że mogliśmy wziąć udział w tym wydarzeniu. Skład: Jan Żelski 🤾 Michał Glonek 🤾 Oskar Śmiałek 🤾 Igor Świątkiewicz 🤾 Alan Trawiński 🤾 Krzysztof Gralak 14 🤾 Marcel Więcławski 🤾 Stanisław Seklecki 🤾 Dawid Skibiński 🤾 Szymon Woźniak 🤾 Filip Górski 🤾 Oskar Gołębiewski 🥅 Maciej Kralski 🥅

[trener: Radosław Chełminiak]

• "Gramy w ręczną"

• 07 czerwca 2024 r. w Hali Mistrzów we Włocławku odbył się kolejny turniej piłki ręcznej w ramach programu "Gramy w ręczną".  W zawodach udział wzięło 120 zawodników i zawodniczek, którzy walczyli i bawili się grając w ręczną. Obejrzeliśmy 486 rzuconych bramek. Każdy uczestnik otrzymał pamiątkowy dyplom i medal. Wszyscy tego dnia byli zwycięzcami. Dla osób zainteresowanych wyniki z poszczególnych meczy dostępne są w linku poniżej:

[Anna Górska, Radosław Chełminiak]
            ​​​​

• Wycieczka cz.2

• Drugi dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy wędrówką przez malowniczy Wąwóz Homole, pełen bujnej roślinności i spektakularnych widoków. Po przejściu wąwozu dotarliśmy do schroniska, gdzie zregenerowaliśmy siły i cieszyliśmy się pięknem otaczającej nas natury.

Następnie udaliśmy się do Szczawnicy, gdzie spacerowaliśmy po urokliwym Parku Zdrojowym. Spacer zakończyliśmy zakupem pamiątek, aby móc zachować wspomnienia z tego wyjątkowego dnia.

• Wycieczka

• Pierwszego dnia wycieczki odwiedziliśmy malownicze ruiny Zamku w Czorsztynie, skąd podziwialiśmy wspaniałe widoki na Jezioro Czorsztyńskie. Po zwiedzaniu zamku wybraliśmy się na spacer przez Halę Majerz, zakończony wizytą w bacówce, gdzie odpoczęliśmy i spróbowaliśmy lokalnych specjałów. Idealna trasa dla miłośników historii i przyrody!

• FINAŁ DRUŻYNY ENERGII W GDAŃSKU

• 3 i 4 czerwca braliśmy udział w wielkim finale 7. edycji Drużyny Energii w Gdańsku. Reprezentowaliśmy Drużynę Wiatru. Wspierali nas nasi ambasadorowie - Damian Wleklak, Marcin Oleksy i Katarzyna Wilk. Pierwszą atrakcją czekającą na nas od razu po przybyciu był trening w klubie bokserskim Brzostek Top Team. Każdy dał z siebie wszystko i byliśmy zmęczeni, ale za to naładowani pozytywną energią. Podczas tego dnia czekało nas jeszcze więcej aktywności. Spotkaliśmy się ze znanymi sportowcami, którzy poprowadzili trening na Stadionie Letnim, na plaży.

Po zajęciach sportowych podziwialiśmy panoramę Trójmiasta z tarasu widokowego na 32 piętrze Olivia Star, a wieczorem spacerując uliczkami Starego Miasta. Następnego dnia zaczęła się rywalizacja drużyn w różnych dyscyplinach sportowych, ale była to zdrowa rywalizacja, bo każdy chciał przede wszystkim dobrze się bawić. Wszyscy wykazali się sprawnością, siłą, wytrzymałością oraz bystrością, bardzo dobrze, radziliśmy sobie we wszystkich zadaniach. Po konkurencjach sportowych, każda z drużyn zaprezentowała swój występ artystyczny. Każdej ze szkół wyszedł wspaniale. Ogromne emocje towarzyszyły nam podczas ceremonii wręczania nagród. Ostatecznie zajęliśmy 4. miejsce. Po ogłoszeniu wyników wszyscy uczestnicy mieli okazję podejść po autografy i zdjęcia do każdego sportowca. Był to wyjazd pełen wrażeń, które na długo pozostaną w naszej pamięci.

Oskar Gołębiewski

• Przedszkolaki w Skansenie w Kłóbce

• Dnia 04.06.2024r przedszkolaki udały się na wycieczkę do Kujawsko – Dobrzyńskiego Parku Etnograficznego w Kłóbce. Dzieci zapoznały się z warunkami życia ludzi w dawnych czasach, poznały zwyczaje i sprzęty używane w czasie prac domowych i polowych. Zwiedziły dawne obiekty: Kościół, szkołę, młyn, karczmę, zagrodę wiejską, kuźnię i piękny Pałac Orpiszewskich. Ostatnim punktem wycieczki był piknik na polance.

Krasnale i Misie

• Akademia Prawa... Parafka

• 7 czerwca 2024 roku po raz kolejny odbyły się warsztaty z zakresu edukacji prawnej w ramach „Akademii Prawa dla Dzieci i Młodzieży PARAFKA”, a zajęcia jak zwykle poprowadził radca prawny i autor książek dla dzieci, p. Jacek Cudny.

Klasy 5 były uczestnikami zajęć z modułu pn. „W sieci”. Była to kontynuacja poprzedniego spotkania w temacie traktującym o niebezpieczeństwie ignorowania jednej z najważniejszych zasad dzisiejszych czasów, czyli rozważnego korzystania z internetu.

Klasy 6 i 7 uczestniczyły w module edukacyjnym „Niewidzialne paragrafy”, mówiącym o odpowiedzialności cywilnej, jak i odpowiedzialności za popełnienie czynów zabronionych – również w przypadku małoletnich.

• Rozstrzygnięcie konkursów

KONKURS PRZYRODNICZO-FOTOGRAFICZNY

Dnia 28 maja 2024r.  rozstrzygnięto  szkolny konkurs

ZWIERZĘTA DZIKO ŻYJĄCE

W NASZEJ OKOLICY

Słowa podziękowania kierujemy

Zarządowi Koła Łowieckiego nr 111 „Przepiórka” za sponsorowanie nagród.

Celem konkursu było:

promowanie walorów przyrodniczych Polski, naszej okolicy,

rozbudzanie wśród uczniów zainteresowania przyrodą własnego regionu,

rozwijanie wrażliwości artystycznej oraz prezentacja twórczości uczniów w dziedzinie fotografii,

zwrócenie uwagi na piękno otaczającej nas natury oraz jej ochrony.

Serdecznie dziękujemy za zaangażowanie dzieciom, rodzicom, nauczycielom.

WSZYSTKIE PRACE DZIECI ZOSTAŁY NAGRODZONE.

Uczniom życzymy dalszych sukcesów w poznawaniu i odkrywaniu

dzikiej przyrody z myśliwskim pozdrowieniem

DARZ BÓR.

Uczniowie  nagrodzeni w konkursie przyrodniczo-fotograficznym:

Uczniowie Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Choceniu:

Klasa V b

Kacper Rutkowski z tatą Maciejem

Rozstrzygnięto konkurs

„Matematyka da się lubić”.

Nagrodzone osoby:

Klasa I

Mateusz Piekutowski

Klasa III

Nadia Kruczkowska

Adam Nowakowski

Konkursu „Bezpieczne lato oczami dziecka”

Uczniowie klasy IIIB brali udział w konkursie „Bezpieczne lato oczami dziecka” organizowany przez Stację Sanitarno- Epidemiologiczną we Włocławku. Czekamy na wyniki. Dziękujemy uczniom za zaangażowanie.

Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

Organizatorzy konkursów:

Joanna Podlaska    Anna Wojtczak

Koło Łowieckie nr 111 „PRZEPIÓRKA”

• Warsztaty pszczelarskie – w nurcie pedagogiki montessoriańkiej.

• Dzieci uczęszczające do zerówki wzięły udział, w warsztatach pszczelarskich. Zerówkowicze poznali cykl rozwojowy pszczoły, budowę anatomiczną oraz znaczenie pszczół w ekosystemie. Dzieci pierwszy raz pracowały z kartami trójdzielnymi Montessori. Atrakcją były panele sensoryczne. Podświetlany panel zalany żywicą oraz panel do stymulacji węchowej.

Warsztaty były okazją do pracy, nad prawidłowym chwytem pisarskim. Dzieci za pomocą nabieraków wysypywały barwiony ryż. Ogromne wrażenie zrobiły drewniane i metalowe pałeczki do sushi, których użyliśmy do terapii ręki.

Na potrzeby warsztatów, stworzyłam pomoce DIY.

Serdeczne podziękowania dla Pani Joanny Podlaskiej. Zerówkowicze przymierzali strój pszczelarza, zobaczyli budowę ula oraz spróbowali miodu.

Żółto–czarna dekoracja stworzona specjalnie dla dzieci, to dzieło Helowe Balony Włocławek.

Serdecznie dziękuję za podarowanie tak cudnej girlandy. Państwa prezent wywołał wiele radości, nie tylko wśród najmłodszych!

Natalia Drapińska

• Powiatowy Konkurs Ortograficzny

• 05 czerwca 2024 r. w Szkole Podstawowej im. Kazimierza Wielkiego w Kowalu odbył się XVI Powiatowy Konkurs Ortograficzny pod hasłem „Ortografia – nic prostszego – dla każdego myślącego”.

Naszą szkołę reprezentowali:

• Julia Pruczkowska
            • Aleksandra Skibińska
            • Filip Zima

Wyróżnienie w konkursie otrzymał Filip Zima.

Wszystkim uczestnikom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

• Powiatowy Dzień Sportu

5 czerwca reprezentacja dziewcząt i chłopców brała udział w Powiatowym Dniu Sportu w Kowalu.

Chłopcy zajęli I miejsce w turnieju piłki nożnej. Rozegrali trzy emocjonujące mecze. Rywalom nie udało się strzelić chociażby raz do naszej bramki.

Skład: Marcel Więcławski, Filip Górski, Alan Trawińśki, Jakub Okulski, Alan Lewandowski, Krzysztof Gralak, Dawid Skibiński, Marcel Sulikowski, Stanisław Seklecki, Oskar Śmiałek, Igor Świątkiewicz, Dominik Woźnica.

Dziewczęta rywalizowały w konkurencjach indywidualnych. Zaprezentowały się bardzo dobrze:

• Julia Sokół 1 miejsce w biegu szybkościowym biegu wahadłowym
            • Michalina Filipiak 2 miejsce w rzutach do kosza
            • Aleksandra Łukaszewicz 3 miejsce w rzutach do kosza
            • Kornelia Raszewska 3 miejsce w odbiciach siatkarskich
            • Klaudia Waligórska 4 miejsce w konkurencji deska
            • Magdalena Piątek 4 miejsce w skoku w dal

Był to udany Dzień Sportu.